gamla bilder

Titta när jag var liten. Jag hade ljusblont hår när jag föddes och sen blev det bara mörkare och mörkare. I sexårs hade jag typ ljusbrunt. Ååh jag vill vara blond igen. Och det är svårt att färga så det ser naturligt ut liksom.

Minns inte när det här var men det var ett tag sen iaf ;)

 

Haha titta inte på mitt fejs det ser helt cp ut haha... Men allt blir mkt sämre när man fotar foton ;P

 

Hahaha omg va ful XD  Men såhär blont hår vill jag ha! Men inte frisyren åå jag dör fattar inte va mamma tänkte uuuusch.


Kommentarer
Postat av: sassa

Nåå va söt :)

2010-11-27 @ 20:33:01
URL: http://sassaishere.blogg.se/
Postat av: Ellie

Du borde prova silverschampoo :D jag har varit blondin flera gånger, och det har sett naturligt ut, just för att silverschampoot (som är blålila) neutraliserar de gul/orangea tonerna :)

silverschampoot är rätt dyrt, men såå värt, och räcker länge (man andvänder det defenitivt inte varje gång man tvättar håret, det sitter kvar länge)

finns bra från matrix eller loreal.

Sen bör du andvända moods slingblekning (blekningarna från mood innehåller också blåa pigment så att det ska bli mindre gult) mood är asbilligt och kostar bara ca en 50 lapp. finns på ica ;)

och rekommenderar slingor, eftersom att naturliga blondiner oftast har olika färger i sitt hår. vissa slingor är ljusare än andra,

det gör att det ser naturligt ut, om man bara bleker alltihop är risken att man ser ut som en kyckling.

du kan slinga hela håret, med tex slinghätta (finns med i paketet om du köper slingblekning)

(slinghätta är inget roligt. den lilla kroken man ska dra upp alla hårslingorna med hurts.

men det blir bra,



OBS. det är svårt att slinga allt på en gång,

man missar typ hälften,

men man får köra det gradvis.

bäst att börja med slinghätta och sen tvätta ur, låta det torka, och ta resten så det ser lagom bra ut.



egentligen är det allra bäst att slinga lite i taget,

och vänta ca 2 veckor - nån månad mellan varje gång. but come on, vem orkar det? man är ju excited på den nya hårfärgen ? ;P



aja. hoppas jag skänkt lite glädje eller kunskap.

eller iaf en galet lång kommentar 'stolt'



men men silverschampoo är faktiskt guds gåva till mänskligheten,

(eller iaf till fakeblondiner)

det är livsfarligt att bleka utan att ha en flaska silverschampoo i bakfickan.

2010-12-04 @ 20:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0